Tworzenie stron internetowych, czy sklepów internetowych to wieloetapowy proces. Nad indywidualnymi etapami pracują fachowcy z różnych obszarów, dzięki temu powstaje produkt bardzo dobrze dopasowany do potrzeb klienta i do branży którą reprezentuje osoba zlecająca czyli klient.
Istotne jest to, żeby nasza witryna WWW była po prostu dobra. A jak to sprawdzić? Po pierwsze musi dobrze się prezentować, a więc musi być dobrana kolorystyka i grafika do branży, czytelna nawigacja po stronie. Jeszcze zależy, co przedstawiamy w serwisie, jednak pamiętajmy o tym, aby projektować takie serwisy, które zachęcały użytkowników do powrotu, również z możliwościami lub informacjami, które spowodują, że użytkownicy serwisu nie znudzą się stroną. I w związku z tym nawet proste w swojej konstrukcji serwisy, które najczęściej prezentują wizytówkę firmy, już posiadają systemy do zarządzania treścią, żeby co jakiś czas uaktualniać treści na stronie, takie działanie powoduje że serwis nie wygląda na zapomniany a nawet opuszczony.
Sprawdźmy, z jakich kolejnych etapów składa się projektowanie i w końcowej fazie tworzenie stron internetowych. Może to w jakiś sposób uświadomi czytelnika jak ważne jest profesjonalne podejście do tematu tworzenia stron WWW.
Po pierwsze – projektowanie witryny. Klient przedstawia firmie wykonującej swoją wizję serwisu, wszystkie elementy które maja być w serwisie, firma często udziela wskazówek, wykonanie projektu graficznego zgodnie z oczekiwaniami klienta. Już pierwsza wersja projektu jest zwykle przekazywana do zlecającego, aby klient stwierdził, czy wykonawca rozumie jego potrzeby i zmierza w słusznym kierunku. Sam projekt określa design serwisu, kolorystykę, czcionkę, dodatki itd.
Dodatkowo oprócz designu ustalane są działające moduły aplikacji, czyli jego funkcjonalność. Po zatwierdzeniu projektu zabieramy się za tworzenie stron internetowej, czyli czeka nas programowanie aplikacji. Natomiast przyszłego właściciela serwisy czeka dobór hostingu (serwer pod stronę) oraz rezerwacja i kupno domeny. Wykonawcy umieszczają zwykle serwis w sieci do podglądu w formie testowej. W tym czasie klient może zapoznać się z serwisem, sprawdzić działanie, itp. Jeżeli wszystko działa i wygląda jak powinno, strona jest wdrażana w Internecie pod wybranym adresem internetowym.