Reklama internetowa wykorzystuje internet i serwisy internetowe jako swoje medium w docieraniu do odbiorców. Reklama w internecie podobnie jak inne reklamy ma na celu przesłanie informacji marketingowej, co ma spowodować zwiększenie liczby klientów. Reklama internetowa ma wiele zalet takich jak między innymi:
1. Reklama w internecie ma przystępną cenę
Reklama w sieci ma znacznie niższą cenę niż reklama tradycyjna, a trafia do szerszego grona odbiorców.
2. Informacyjność reklamy
Reklamodawca jest w stanie przekazać więcej szczegółów na temat określonego produktu swoim odbiorcom, przy niższym koszcie niż w reklamie tradycyjnej.
3. Ukierunkowani odbiorcy reklamy internetowej
Reklama internetowa lepiej dociera do grupy docelowej niż reklama tradycyjna.
4. Łatwość śledzenia reklamy
Bardzo dużo narzędzi analitycznych, dzięki którym można zmierzyć skuteczność kampanii reklamowej.
5. Skuteczniejsze budowanie marki
Każda forma reklamy czy promocji buduje świadomość marki. Reklama internetowa, ponieważ ma większe możliwości interakcyjne użytkowników z marką lepiej wpływa na poprawę świadomość marki oraz sprzedaż towarów i usług niż zwykła reklama.
6. Łatwiejszy sposób zaangażowania odbiorców w reklamę
Skuteczna reklama sprawia, że publiczność łatwo wchodzi w interakcję z reklamą i oferowanymi w niej produktami i usługami.
7. Szybkość reklamy internetowej
Reklama w sieci jest znacznie szybsza niż zwykła reklama i dociera szybciej do szerszego grona publiczności.
Reklama internetowa ma jeszcze mnóstwo innych zalet wymienione tutaj to tylko te najważniejsze z szerokiego wachlarza.